The Impact of Mobile Design on the User in Apple Applications

Document Type : Original Article

Authors

1 Master of Design and Visual Communication Department of Graphic Design, Faculty of Arts and Design, Jadara University, Jordan

2 Department of Graphic Design, Faculty of Arts and Design, Jadara University, Hashemite Kingdom of Jordan.

Abstract

This research aims to find out the impact of mobile design on the user in Apple applications, the extent to which the user responds to mobile design in the company's applications, and determine the ease or complexity of using mobile design in Apple products by the user, and whether it formed a more interactive experience or vice versa And measure the smooth mobility between applications in their products, and measure the extent of the impact of mobile design in enhancing the visual identity of the brand and thus achieving success in the marketing process of products. The search problem is centered on answering the following questions: Does the mobile design of Apple applications improve user interaction Do Apple products achieve interaction and satisfaction from its users What is the impact of mobile design on the user in Apple's applications
 The research assumes clarifying the goal of using mobile design in Apple products, where mobile design helps to create a brand that resonates with the target audience, and mobile design enhances the user experience and makes the product smoother and easier, while mobile design increases user satisfaction and interaction, and contributes to facilitating the assimilation of information displayed more clearly, so that mobile design can cause distraction for some users. The research reached a set of results, the most prominent of which was that animation improves the user experience and makes it more smooth and effective, and Apple products achieved satisfaction and audience interaction, due to the attractiveness and smoothness with which animated designs work, which drives them to use applications and increase the demand for purchase frequently. And I came up with recommendations that can improve the user experience, including focusing on using simple animations and away from confusion and confusion, and providing consultations and tests to users to make sure the quality and effectiveness of the animation, and that it does not cause distraction and complexity.

Keywords


المراجع العربية
المشاط،هدى. (2021). أبجديات التصميم.
الجهني،ليلى سعيد سويلم ( 2018). تصميم المواد البصرية تقنيات وتطبيقات". العبيكات . الرياض - السعودية.
سكران،رياض(2021). " صنع في التصميم: ابواب في رواق التصميم". دار سطور للنشر والتوزيع . العراق.
عرابي،محمد (2016). " مدخل الى تجربة المستخدم". شركة حسوب واكاديمية حسوب. سوريا-حماه.
فريد، مها (2023). " البحث العلمي في مجالات الفن والتصميم". دار الوفاء للطباعة والنشر. مصر _ الاسكندرية.
ابراهيم،مها محمود ( 2019). " استراتيجيات تدريس التصميم: تعزيز الفكر الابداعي لدى طلبة التصميم الداخلي بين النظرية والتطبيق". مجلة العمارة والفنون. ص 514.
اسمهان،صديقي امينة قرزه (2022). " مساهمة اداة المعرفة في تحقيق وتعزيز الميزة التنافسية". مجلة الامتياز لبحوث الاقتصاد والادارة. ص252.
السبعاوي،مروه محمد نور الدين ابراهيم ( 2023) . " تقنيات التصميم المرئي لاعلانات مواقع التسويق الرقمي". المجلة المصرية لبحوث الاتصال والاعلام الرقمي". ص29.
السرحان،صفاء مسعود( 2024). "الاستقادة من تقنيات الواقع المعزز في انتاج تصاميم متحركة". المجلة الدولية للعلوم التربوية والانسانية المعاصرة. ص66.
النجار، وطارق نبيه سالم (2022). " الجرافيك المتحرك وانماطه وبرمجيات تنفيذه". مجلة الاداب والعلوم الانسانية. ص44.
النخيلي، مروة (2024). " استراتيجية تصميم تجربة مستخدم فعالة لتطبيقات الهواتف الذكية الاخبارية". مجلة التراث والتصميم. ص6-9.
حمري، وعبدالرزاق (2020). " مهارات التسويق الابتكاري في منظمات الاعمال ودورها في تحقيق التميز(شركة ابل". مجلة دفاتر البحوث العلمية. ص153-156.
أمينة,صديقي; قرزة اسمهان (2022). "مساهمة ادارة المعرفة في تحقيق وتعزيز الميزة التنافسية: دراسة حالة شركة Apple". مجلة الامتياز لبحوث الاقتصاد والادارة. ص261.
المزروع، رزان محمد (2020). "تجربة المستخدم ودورها في التحول الرقمي". مجلة العطاء الرقمي. ص19.
سلام، وامل سراج (2017). " اهمية ارتباط تصميم تجربة المستخدم بالتصميم الجرافيكي لانتاج تطبيقات تفاعلية" . مجلة بحوث التربية النوعية. ص693-694.
عبدالحميد، ومخلوف فاطمة(2022). " الاتجاهات الحديثة في المؤسسات الاقتصادية". مجلة التنظيم والعمل. ص164-166.
محمد،هيثم(2017). " التصميم الذكي وتدعيمه لفلسفة التصميم". مجلة العمارة والفنون. ص2.
مصطفى، احمد (2024). " تطوير تصميم المنتجات من خلال فهم اعمق لتجربة المستخدم والتصميم بالتشارك". مجلة التصميد الدولية. ص6.
نعمه، واحمد نعيمه عبيد (2024). "المؤثرات البصرية في تصميم الرسوم المتحركة المعاصرة". مجلة الاكاديمي . ص413.
المجذوب،نسرين محمد خير (2020). " فاعلية التصميم الجرافيكي المتحرك عبر وسائل التواصل الاجتماعي في الحملات الاعلانية داخل الاردن". صفحة9.
 المراجع الاجنبية
Gong, Hanzhen; Yiran Liu, Xuanyi Chen ( 2021). " Apple Inc. Strategic Marketing Analysis And Evaluation". Atlantis press international B.V. Page 3053-3055.
One, Mark (2023). " Exact name of Registrant as specified in its charter". Page 261-262.