This research focuses on the redesign of an Egyptian postage stamp aimed at promoting tourism, from the perspective of graphic design. It emphasizes the use of graphic design principles to highlight Egypt’s cultural and heritage identity. The study includes an analysis of previous stamp designs and their effectiveness in supporting tourism promotion, and it proposes innovative design approaches that integrate traditional visual elements with contemporary techniques. The objective is to enhance the appeal of tourist destinations and to deliver a visual cultural message that reflects the diversity and authenticity of Egyptian heritage. The research recommends utilizing postage stamps as an effective promotional tool both nationally and internationally.
أحمد وحيد مصطفي :"آلأرجنومية والمصمم"، مجلة التصميم، نشرة دولية تصدرها نقابة ( . الفنون التطبيقية، ٢٦ مارس، ٤ . م، ص ٨١
ميسون محمد قطب:" رؤية مستقبلية للوظيفة اإتصالية اإزجنومية لتصميم إعلانات البريد المباشرة"، رسالة دكتورة، كلية الفنون التطبقية، ٤ ٢٠ م، ص ٣٦
إيهاب بسمارك الصيفي: الأسس الجمالية والأنشائية في التصميم، الكاتب المصري ) للطباعة والنشر، القاهرة، ١٩٩٢ م،ص ١١٣
أميرة صلاح الدين أحمد خليل "مشكلات تصميم الصور الموحدة للمؤسسات الجامعية المصرية وأرتباطها بالمحيط البيئى" رسالة دكتوراه - كلية الفنون الجميلة - جامعة الاسكندرية – قسم التصميمات المطبوعة (2014) .
المراجع الاجنبية :
Landa, R. (2014). Graphic Design Solutions (5th ed.). Cengage Learning.
Stallabrass, J. (2020). Contemporary Art: A Very Short Introduction. Oxford University Press.
Ghonim, B., Ahmed, A., & Ibrahim, W. (2025). Redesigning The Egyptian Postage Stamp as a Promotional Medium to boost Tourism ". Pharos International Journal of Arts and Design, 02(01), 211-221. doi: 10.21608/pijad.2025.437611
MLA
Basant Khaled Ghonim; Amira Salah elden Ahmed; Wafaa Ibrahim. "Redesigning The Egyptian Postage Stamp as a Promotional Medium to boost Tourism "", Pharos International Journal of Arts and Design, 02, 01, 2025, 211-221. doi: 10.21608/pijad.2025.437611
HARVARD
Ghonim, B., Ahmed, A., Ibrahim, W. (2025). 'Redesigning The Egyptian Postage Stamp as a Promotional Medium to boost Tourism "', Pharos International Journal of Arts and Design, 02(01), pp. 211-221. doi: 10.21608/pijad.2025.437611
VANCOUVER
Ghonim, B., Ahmed, A., Ibrahim, W. Redesigning The Egyptian Postage Stamp as a Promotional Medium to boost Tourism ". Pharos International Journal of Arts and Design, 2025; 02(01): 211-221. doi: 10.21608/pijad.2025.437611